Čo všetko sa môže zmeniť pri zmene dizajnu etikiet?
Z dovtedajšej kombinácie dizajnov a foriem etikiet (samolepiacich, ale aj „wet-glue“ aplikovaných mokrým procesom, tlačených inou formou), prechádzala Spoločnosť Hubert J.E. na nové dizajny v atraktívnejšom prevedení výhradne samolepiacich etikiet. Ide o logické obchodné rozhodnutie. Jednak sa podarí osloviť nových klientov zaujímavou zmenou podoby svojich produktov. Zároveň pri správnej optimalizácii technológie portfólia sa zjednoduší aj etiketovací proces a súvisiace interné procesy.
Čo pri tom môže vylepšiť tím Purgina?
Naše riešenia dopomohli optimalizovať kombinácie podkladových materiálov pre jednotlivé rady. Na začiatku bolo zadanie na materiály od dizajnového štúdia. Zorientovať sa v množstve ponúkaných materiálov tak, aby aj výsledná tlač, aj náklady na materiál a v neposlednom rade správanie sa materiálu v špecifických podmienkach nutných pre produkt spolu ladili, je najlepšie pri konzultáciách s našimi technológmi. Po vzájomných konzultáciách sme tak už v prvých krokoch zmeny navrhli materiály vhodnejšie na dané použitie a zároveň znižujúce náklady na etikety, zachovajúc rovnakú hodnotu pre značku.
Samotná technológia tlače jednotlivých variácií dizajnov bola vyvíjaná tiež v úzkej spolupráci marketingového oddelenia klienta s dizajnovou predstavou, a našich technológov s vedomosťami možných kombinácií. Takto v rade Hubert DeLuxe a Hubert Club napríklad etikety na hrdlá fliaš získali špecifický perleťový efekt použitím sieťotlače. Hlavné etikety zas majú štruktúru na pozadí etikety pomocou zušľachtenia technológiou debossing tlače. Tieto zušľachtenia aj ich farebnosť si tím klienta vedel schváliť efektívne vďaka nátlačkom – vzorkám 1:1 ešte pred spustením tlače, obratom z našich interných postupov výroby vzoriek priamo v našej tlačiarni.
Digitálne nátlačky priamo od nás pre Hubert tiež znamenali efektívne riešenie pre výber finálnych kombinácií farieb a materiálov pre prémiové rady Hubert L’Original a Hubert Grand. Tieto si mohli vybrať podľa vzoriek z nášho digitálneho stroja, ktorý vie hodnoverne simulovať až 95% odtieňov Pantone. Priamo u nás v tlačiarni tak boli na výber viaceré materiálové možnosti s veľkým množstvom odtieňov, čo pomohlo zodpovedne sa rozhodnúť pre správnu farebnú kombináciu, aby všetky produkty spolu ladili.
V neposlednom rade sme optimalizovali aj technické nároky na etikety po testovaní v praxi u klienta. To znamená, že aj najnáročnejšie procesy plnenia a etiketovania fliaš novými dizajnami etikiet, sme konzultovali a v prípade komplikácii hľadali vhodnejšie riešenia kombinácií materiálov (materiál, lepidlo, nosič), prípadne tlačiarenského zušľachtenia. Samozrejmosťou je podpora v odpadovom hospodárstve, kde riešime aj certifikovanú likvidáciu zostatkového materiálu podľa aktuálnych smerníc.
Úspech takejto komplexnej zmeny je možný jedine vďaka intenzívnej spolupráci s klientom, aj u nás interne. Ideálne, tak ako tu, už počas ideovej prípravy nového dizajnu. Naše skúsenosti sú tak pridanou hodnotou a uľahčujú celý proces od začiatku. Bez dôvery od klientov, by výsledky netešili tak ako aj v tomto prípade. Ďakujeme a tešíme sa na ďalšie podobné výzvy!
Precízne zladenie produktových línií a rôznych variácií etikiet je jednoduchšie v úzkej spolupráci s našimi kolegami od začiatku procesu ich navrhovania, až po schvaľovania odtieňov z nátlačkov priamo u nás v tlačiarni.